Tuesday, March 01, 2011

Harapkan Pagar, Pagar Makan Padi



Harapkan Pagar, Pagar makan padi
Harapkan Negara, Negara makan raktyat sendiri
Selagi pemimpin Negara masih angkuh dengan pemikiran otak rosaknya
Selagi lah rosaknya hulubalang- hulubalang seakan akan tiada esok bagi nya.

Aku diperas kuat-kuat oleh pegawai tanahair ku,
Pegawai tanahair ku menyembunyi diri seperti paparozi,
ambil gambar ku masa aku tak perhati,
saman nya disimpan dalam cybercity, tak pernah pun hantar Pol.170A kemari
tak bayar 150 sekarang, akan menjadi 300 nanti.

Aku turut di ugut kao-kao oleh pemimpin tanahair ku,
Pemimpin tanahair ku ijinkan paparozi ugut aku dengan gambar di ambil haram itu.
Katakan, kalau tak nak bayar,
gua senarai hitam kan U,
kasi lu tak boleh membaharui lesen tamat.

Paparozi ambil gambar Chua Soi Lek,
Turut paparkan nya dalam cekera CD, tak pernah pun talipon Chua sendiri,
Pemimpin turut ugut si malang Chua, supaya Soi Lek letak jawatan semua sekali.
Pemimpin sokong perbuatan paparozi,
mereka enggan mendakwa siapakah tukang juru gambar,


Pegawai menjadi paparozi,
Mereka sorok cameranya dan mengambil gambar haram sesuka hati,
Supaya dapat membuat duit dengan banyak sekali.
Kalau lah otak pikiran pemimpin kerajaan tanahair ku sudah rosak sebegini,
Dimana akhlak suci yang bersembangan panjang oleh cikgu setiap kali aku mengaji.


Kalau lah kerajaan ku yang di sanjungi setinggi-tinggi masa membuang undi,
Sudah hilang akal manjadi nakal, akhlak mulia telah rosak seperti kayu balak,
Mestikah aku sanggup korban lagi untuk kepimpinan mu ini hari.
Masih kah aku sanggup menelan apa pun saja peras dan ugut dari nya.

SUDAH LAH,

DAH CUKUP AKA MELANA.

AKU JANJI, AKAN KU BUAT SESUATU. JANJI KU!

LAWS OF MALAYSIA
Act 574 PENAL CODE


Extortion


383. Extortion
Whoever intentionally puts any person in fear of any injury to that person or to any other, and thereby dishonestly induces the person so put in fear to deliver to any person any property or valuable security, or anything signed or sealed which may be converted into a valuable security, commits “extortion”.
ILLUSTRATIONS
(a) A threatens to publish a defamatory libel concerning Z, unless Z gives him money. He thus induces Z to give him money. A has committed extortion.

384. Punishment for extortion
Whoever commits extortion shall be punished with imprisonment for a term which may extend to ten years or with fine or with whipping or with any two of such punishments.

No comments: